Celem pracy instruktora sportu - taniec jest nie tylko nauczanie kroków i technik tanecznych, ale również rozwijanie pasji, kreatywności oraz umiejętności wyrażania siebie poprzez ruch. Instruktor ma za zadanie inspirować swoich uczniów, wprowadzając ich w świat tańca, który łączy elementy sztuki, sportu i emocji.
W pracy instruktora istotne jest dostosowanie metod nauczania do indywidualnych potrzeb uczestników. Wspieranie ich w pokonywaniu trudności, budowanie pewności siebie oraz tworzenie pozytywnej atmosfery sprzyjającej nauce to fundamentalne aspekty tej roli. Instruktor powinien być nie tylko nauczycielem, ale także mentorem, który potrafi motywować i wspierać uczniów na każdym etapie ich tanecznej podróży.
Dodatkowo, instruktorzy często angażują się w organizację wydarzeń tanecznych, występów i pokazów, co pozwala uczniom na praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności oraz budowanie doświadczenia scenicznego. Dzięki temu, uczniowie mają szansę na rozwój nie tylko techniczny, ale i osobisty, ucząc się współpracy, dyscypliny i umiejętności pracy w grupie.
Wreszcie, celem instruktora tańca jest również popularyzacja tańca jako formy aktywności fizycznej i sposobu na zdrowy styl życia. Edukacja dotycząca korzyści płynących z tańca, zarówno fizycznych, jak i emocjonalnych, ma kluczowe znaczenie w promowaniu tej pasji wśród różnych grup wiekowych i społecznych.
W skrócie, celem pracy instruktora sportu - taniec jest nie tylko kształcenie umiejętności tanecznych, ale także inspirowanie, motywowanie oraz tworzenie przestrzeni, w której każdy może odnaleźć radość i spełnienie poprzez taniec.
Podstawowe informacje
Cena całkowita kursu: 1100 zł
W cenę wliczone są:
- Kurs (część ogólna + część specjalistyczna)
- Egzamin + 1 poprawa egzaminu
- Wydanie dokumentów
- Ubezpieczenie NNW
- Pomoc merytoryczna specjalistów
- Pomoc techniczna placówki szkoleniowej
- Materiały szkoleniowe on-line
Za dodatkową opłatą:
- Dodatkowa legitymacja instruktora sportu ze specjalizacją TANIEC w twardej oprawie w języku angielskim - 20 zł
- Legitymacja plastikowa polsko-angielska w formacie dowodowym - 79 zł
- Pakiet (legitymacja w j. angielskim + legitymacja plastikowa) - 89 zł
- Druga i kolejne poprawki - 50 zł (pierwsza poprawa bezpłatna)
System zajęć:
- 60 godzin - część ogólna (e-learning) - z tej części zwolnieni są absolwenci AWF, innych kursów instruktorskich lub Turystyki i Rekreacji
- 30 godzin - część specjalistyczna i samokształcenie (zajęcia z trenerami)
- 1-2 godziny - egzamin końcowy (teoretyczny - pisemny lub ustny/ praktyczny)
- Brak wymogu odbycia praktyk zawodowych po kursie
Możliwe formy odbycia kursu:
Kurs weekendowy grupowy (wg kalendarza)
Kurs intensywny "dzień po dniu" (wg kalendarza)
- Kurs e-learningowy (tylko dla najbardziej zaawansowanych i doświadczonych osób) -10% od ceny regularnej
Kurs indywidualny (w przypadku zgłoszenia z propozycją indywidualnego odbycia kursu) - 2499 zł (tylko w Lublinie)
- Kurs na zamówienie (dla grup - termin ustalany indywidualnie, możliwe rabaty)
Wymagania:
- Ukończone 18 lat
- Wykształcenie średnie
- Znajomość dyscypliny sportu, wiedza teoretyczna i praktyczna, regularne treningi
- Mile widziane doświadczenie w prowadzeniu zajęć
- Brak przeciwwskazań zdrowotnych
Miejsce zajęć
Najbliższe terminy kursów:
Nasze zajęcia realizujemy w miastach:
WARSZAWA
LUBLIN
RZESZÓW
KRAKÓW
KATOWICE
WROCŁAW
ŁÓDŹ
GDAŃSK
POZNAŃ
BYDGOSZCZ
BIAŁYSTOK
SZCZECIN
Na zamówienie dojeżdżamy do grup w dowolnym miejscu w Polsce.
Kroki w celu uczestnictwa w kursie:
Przed zapisem
- Wypełnij formularz rezerwujący miejsce na kursie dostępny pod linkiem http://kursy-sport.pl/zapisz-sie
Podczas wypełniania, formularz pokieruje Cię jak masz wypełnić zgłoszenie i na co zwrócić uwagę. - Po przesłaniu nam formularza zgłoszeniowego sprawdź swoją skrzynkę e-mail, na którą otrzymasz automatycznie wygenerowanego maila z podstawowymi informacjami na temat kursu.
Po złożeniu rezerwacji na kurs instruktora TAŃCA
- W ciągu 7 dni od złożenia rezerwacji na kurs, jesteś zobowiązany wpłacić na konto bankowe OPŁATĘ REZERWACYJNĄ w kwocie 150 zł. Numer konta będzie przesłany w automatycznie wygenerowanym mailu. W przypadku braku opłaty, zgłoszenie jest anulowane.
- Na 10 dni przed rozpoczęciem kursu, mailowo przesyłamy szczegółowy plan zajęć, w którym umieszczamy informacje na temat:
- Miejsca kursu instruktorskiego
- Godzin zajęć kursu
- Wykładowców i prowadzących zajęcia (numery telefonów do wszystkich trenerów)
- Dojazdu do hali sportowej (interaktywna mapa)
- Noclegu (ulica, numer tel. do osoby odpowiedzialnej za obsługę pensjonatu)
- Inne niezbędne wytyczne
- Dane do zalogowania się w Dziale Kursanta
Kursanci chcący otrzymać dane do zalogowania się w Dziale Kursanta wcześniej, powinni skontaktować się w tym celu z Polskim Centrum Rekreacji Ruchowej.
Płatność
Opłaty za kurs można dokonać na 2 sposoby:
- wpłata na konto bankowe w terminie od 14 dni do 1 dnia przed kursem po otrzymaniu maila z harmonogramem zajęć (kwotę pomniejszamy o wpłaconą wcześniej OPŁATĘ REZERWACYJNĄ, czyli o 150 zł)
- wpłata gotówkowa na pierwszych zajęciach
Do przygotowania na pierwsze zajęcia:
- Xero świadectwa ukończenia szkoły średniej lub dyplomu ze studiów
- 2 zdjęcia w rozmiarze 3,5 x 4,5 cm (3 zdjęcia w przypadku wyboru również legitymacji w j. angielskim)
- Dowód osobisty do okazania
- Dowód wpłaty lub wyliczona kwota do wpłaty za kurs
- Xero legitymacji trenerskich/instruktorskich, jeśli osoba ukończyła takie kursy
- Strój sportowy, buty sportowe
- Notes i długopis
Wszystkie przygotowane dokumenty należy dostarczyć w koszulce foliowej
Uzyskane uprawnienia i wydawane dokumenty
Każdy absolwent kursu, który pozytywnie zaliczy egzamin końcowy, otrzymuje od nas komplet dokumentów stanowiących podstawę uprawnień instruktora sportu:
- Legitymacja instruktora sportu w eleganckiej skóropodobnej czerwonej oprawie
- Certyfikat w języku polskim
- Certyfikat w języku angielskim
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu
- Opcjonalnie legitymacja w j. angielskim
Każdy dokument wydany przez placówkę rejestrowany jest w Bazie Absolwentów.
Uprawnienia nadawane przez Polskie Centrum Rekreacji Ruchowej są pełnoprawnymi dokumentami do podjęcia pracy w charakterze instruktora na terenie RP.
Ponadto dokumenty wydawane przez Polskie Centrum Rekreacji Ruchowej umożliwiają podjęcie pracy na terenie krajów członkowskich UE.
Polskie Centrum Rekreacji Ruchowej nie odpowiada za nadanie licencji związkowych, zawodniczych, sportowych, a także otrzymanie pracy po ukończonym kursie. Wyżej opisane działania leżą po stronie kursanta i związków, stowarzyszeń, klubów sportowych.
Program zajęć
Program zajęć:
CZĘŚĆ OGÓLNA
- Teoria i metodyka sportu
- Anatomiczno-fizjologiczne podstawy ćwiczeń fizycznych w rekreacji i sporcie powszechnym
- Humanistyczne podstawy rekreacji ruchowej i sportu powszechnego (pedagogika, psychologia, socjologia)
- Organizacja i marketing imprez sportowych i rekreacyjnych
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
METODYKA, TEORIA I PRAKTYKA TAŃCA
Historia i teoretyczne podstawy tańca
- definicje i pojęcia związane z tańcem
- podział tańca na różne kategorie (np. taniec towarzyski, taniec nowoczesny i inne)
- różnice między tańcem rekreacyjnym a sportowym
- przegląd najważniejszych stylów tanecznych używanych w sporcie.
Podstawowe zasady treningu tanecznego
- struktura zajęć: rozgrzewka, główna część treningu, wyciszenie
- poprawna rozgrzewka ze szczególnym uwzględnieniem obszarów najbardziej narażonych na urazy (stawy skokowe, kolana, biodra)
- techniki zapobiegania kontuzjom w tańcu
- przykładowe tańce na rozgrzewkę (reggaeton, merengue, afro house) z uwzględnieniem ich wpływu na rozwój kondycji fizycznej.
Nauczanie salsy w kontekście choreografii
- techniczne aspekty prowadzenia zajęć z salsy
- nauka sekwencji kroków, prowadzenie pary, praca rąk i nóg
- elementy choreograficzne salsy sportowej (Los Angeles Style) tańczonej do różnorodnych gatunków muzycznych.
Ćwiczenia rytmiczne jako podstawa treningu tanecznego
- zastosowanie różnych rytmów muzycznych w treningu
- rozwijanie świadomości rytmicznej przez ćwiczenia koordynacyjne
- praktyczne przykłady ćwiczeń rytmicznych z wykorzystaniem różnych stylów muzycznych.
Kompozycja i choreografia
- zasady komponowania układów tanecznych w kontekście zawodów
- techniki tworzenia choreografii do muzyki o zróżnicowanym tempie i charakterze
- praktyczny przykład układu salsy Los Angeles tańczonej do muzyki R&B z elementami dynamiki.
Kreatywne tworzenie własnych choreografii
- analiza utworów muzycznych i dopasowanie układów do dynamiki i charakteru muzyki
- zastosowanie różnych poziomów trudności choreografii w zależności od grupy docelowej (początkujący, średniozaawansowani, zaawansowani).
Struktura lekcji tanecznych
- przykładowa organizacja lekcji tanecznej: rozgrzewka, powtórka kroków z poprzednich zajęć, nauka nowych kroków, budowanie choreografii, samodzielne tańczenie, ćwiczenia relaksacyjne
- zasady przejść między elementami lekcji, aby zachować płynność i rytm treningu
- znaczenie dobrej atmosfery i wzmacniania motywacji uczestników.
Metodyka prowadzenia zajęć z poszczególnymi grupami wiekowymi
- dostosowanie intensywności i charakteru zajęć do wieku uczestników (dzieci, młodzież, dorośli, seniorzy)
- przykładowe animacje taneczne i ćwiczenia grupowe rozwijające koordynację oraz poczucie rytmu.
Podsumowanie części teoretycznej i praktycznej
- omówienie najważniejszych zagadnień poruszanych na kursie
- zalecenia dotyczące dalszego rozwoju umiejętności instruktorskich
- dyskusja na temat możliwości kontynuacji kariery w sporcie i tańcu.
Przeprowadzenie zajęć przez kursantów - praktyczna weryfikacja umiejętności
- ocena prowadzenia zajęć przez kursantów na podstawie opracowanych wcześniej choreografii
- analiza mocnych i słabych stron prowadzenia zajęć
- wskazówki dotyczące dalszej pracy nad warsztatem instruktorskim.
EGZAMIN KOŃCOWY
Polskie Centrum Rekreacji Ruchowej zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programach zajęć.
Wszystkie programy kursów są naszą własnością, nie zezwalamy na kopiowanie i wykorzystywanie ich bez naszej zgody.
Trenerzy
Izabela Kuta
Absolwentka UMCS, ukończyła kierunek pedagogika ze specjalnością Animator i Menedżer Kultury ze specjalizacją – taniec. Obronione prace dyplomowe dotyczyły tematu metodyki prowadzenia zajęć tanecznych oraz historii tańca. Z tańcem związana od dziecka, najpierw był to taniec ludowy, następnie towarzyski. W salsie zakochała się w 2009 r. i od tamtej pory uczęszczała na zajęcia z salsy Casino, salsy Los Angeles, bachaty i reggaetonu. Jako tancerka Dąbscy Dance Team, brała udział w pokazach i konkursach salsy – solo, w parze oraz w formacji.
Od 2010 roku posiada tytuł Instruktora Tańca Sportowego, od tamtego czasu prowadzi zajęcia w wielu lubelskich szkołach tańca, klubach fitness oraz Domach Kultury. Swoje umiejętności doskonaliła biorąc udział w festiwalach takich jak: Bachaturo, Warsaw Salsa Festival, Key Salsa Festival, Warsaw Kizomba Festival, Royal Kizomba & Zouk Festival, SalsaMe Event, Mas Salsa Event.
Organizatorka AZEMBORA Workshops - w 2013 r. na Bachaturo pojawiła się nowa miłość na horyzoncie – kizomba. Przełomowym momentem było spotkanie z Miguelem Monteiro, które zainspirowało Izę do organizacji warsztatów Azembora w Lublinie, na których zajęcia prowadziła wspólnie z Miguelem. Największy wpływ na ukształtowanie się jej stylu w kizombie miał właśnie Miguel Monteiro.
Zdobytą podczas studiów wiedzę oraz praktykę zawodową Iza wykorzystuje prowadząc zajęcia, ponieważ wierzy, że „ważne jest, by poznać historię tańca, ponieważ pozwala to na jego zrozumienie – ale równie ważne jest to, by mieć otwarty umysł i zrozumieć, że taniec ciągle ewoluuje”.
Wzory dokumentów
Terminy kursu
Czego nauczysz się na kursie
Celem kursu instruktora tańca jest przygotowanie uczestników do pełnienia roli nauczycieli, którzy nie tylko przekazują techniki taneczne, ale także inspirują i motywują uczniów do odkrywania radości płynącej z tańca. Kurs ma na celu rozwijanie umiejętności pedagogicznych, a także wiedzy teoretycznej dotyczącej różnych stylów tańca, co pozwoli przyszłym instruktorom efektywnie prowadzić zajęcia.
Uczestnicy kursu zdobędą kompetencje niezbędne do prowadzenia lekcji tanecznych, takie jak umiejętność dostosowywania programu do różnych grup wiekowych i poziomów zaawansowania. Nauka technik komunikacji, zarządzania grupą oraz motywowania uczniów będzie kluczowym elementem programu, aby przyszli instruktorzy mogli tworzyć pozytywną i inspirującą atmosferę w klasie.
Ważnym aspektem kursu instruktora sportu - taniec jest również edukacja w zakresie organizacji wydarzeń tanecznych, co pozwoli uczestnikom na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Dzięki udziałowi w pokazach i występach, przyszli instruktorzy będą mieli okazję rozwijać umiejętności sceniczne i nauczyć się efektywnego przygotowania uczniów do wystąpień publicznych.
Kurs podkreśla również znaczenie tańca jako formy aktywności fizycznej i sposobu na zdrowy styl życia. Uczestnicy będą mieli możliwość zgłębienia tematów związanych z korzyściami płynącymi z tańca, co pozwoli im skutecznie promować tę pasję wśród różnych grup społecznych.
W skrócie, celem kursu instruktora tańca jest wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności i pewność siebie, aby mogli stać się inspirującymi nauczycielami, którzy będą wspierać swoich uczniów w odkrywaniu piękna tańca i rozwijaniu ich pasji.
Więcej o instruktorze tańca ...
Instruktor sportu - taniec to osoba, która łączy pasję do tańca z zaawansowanymi umiejętnościami pedagogicznymi i sportowymi. Jego głównym celem jest nie tylko nauczanie technik tanecznych, ale także rozwijanie talentów uczniów, promowanie aktywności fizycznej oraz przygotowywanie ich do udziału w zawodach i występach.
Umiejętności techniczne i wiedza teoretyczna są fundamentem pracy instruktora. Powinien on posiadać dogłębną znajomość różnych stylów tańca sportowego, takich jak salsa, cha-cha, tango, czy standardowe tańce towarzyskie. Wiedza ta obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i choreograficzne, co pozwala na efektywne nauczanie i kreatywne podejście do tworzenia układów tanecznych.
Planowanie treningów to ważny element jego pracy. Instruktor tworzy programy zajęć, które są dostosowane do poziomu umiejętności uczniów, ustalając cele krótko- i długoterminowe. Dzięki temu uczestnicy mogą systematycznie rozwijać swoje umiejętności, a także przygotowywać się do występów i zawodów.
Motywacja i wsparcie emocjonalne to równie ważne aspekty roli instruktora. Dobrze zorganizowane zajęcia, które są jednocześnie wymagające i angażujące, sprzyjają utrzymaniu wysokiego poziomu motywacji wśród uczniów. Instruktor powinien być także empatyczny, aby dostrzegać trudności, z jakimi borykają się jego uczniowie, oraz udzielać im wsparcia, co wpływa na budowanie ich pewności siebie.
Tworzenie atmosfery współpracy w grupie to kolejna ważna rola instruktora sportu - taniec. Wspieranie uczniów w pracy zespołowej oraz rozwijanie umiejętności interpersonalnych pozwala na efektywną naukę i wspólne osiąganie celów tanecznych. Dobre relacje między uczestnikami sprzyjają również lepszemu przyswajaniu umiejętności.
Instruktorzy sportu tańca często angażują się w organizację wydarzeń tanecznych, takich jak pokazy, turnieje czy warsztaty. Dzięki temu uczniowie mają okazję zaprezentować swoje umiejętności na scenie, co pozwala im zdobyć cenne doświadczenie sceniczne i nauczyć się radzenia sobie w sytuacjach publicznych.
Edukacja o zdrowym stylu życia jest również ważnym zadaniem. Instruktorzy powinni promować aktywność fizyczną, zdrową dietę oraz ogólny styl życia, który wspiera kondycję fizyczną i psychiczną uczniów. To przyczynia się do ich ogólnego dobrostanu.
W dzisiejszych czasach niezbędne jest, aby instruktorzy sportu tańca inwestowali w ciągły rozwój zawodowy. Uczestnictwo w kursach, warsztatach i konferencjach tanecznych pozwala na bieżąco aktualizować wiedzę oraz dostosowywać metody nauczania do nowoczesnych trendów w tańcu.
Wreszcie, instruktor sportu - taniec powinien dążyć do indywidualizacji nauczania, dostosowując podejście do różnych poziomów zaawansowania i specyficznych potrzeb uczniów. Dzięki temu każdy uczestnik ma szansę na optymalny rozwój i osiąganie własnych celów tanecznych.
Zadania instruktora sportu - taniec
Instruktor tańca pełni szereg zadań, które mają na celu nie tylko nauczanie, ale także inspirowanie i wspieranie uczniów w ich tanecznej podróży.
Planowanie lekcji to jedno z podstawowych zadań instruktora. Tworzy on zróżnicowane plany zajęć, dostosowane do poziomu uczniów, oraz ustala cele edukacyjne, które pomagają w monitorowaniu postępów grupy i poszczególnych uczestników.
Kolejnym istotnym elementem pracy instruktora jest nauczanie technik tanecznych. Przekazuje on podstawowe kroki, figury i techniki związane z danym stylem tańca, a także koryguje błędy i udziela konstruktywnej informacji zwrotnej, co pozwala uczniom na efektywny rozwój.
Instruktor tańca odgrywa również rolę motywatora, inspirując uczniów do regularnej praktyki i uczestnictwa w zajęciach. Wspiera ich w pokonywaniu trudności, co przyczynia się do budowania ich pewności siebie i zaangażowania w naukę.
Ważnym aspektem pracy instruktora jest tworzenie atmosfery przyjaznej i wspierającej. Dzięki temu uczniowie czują się komfortowo, mogą swobodnie wyrażać siebie i współpracować z innymi uczestnikami.
Instruktorzy często angażują się w organizację wydarzeń tanecznych, takich jak pokazy czy warsztaty. To daje uczniom szansę na praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności i rozwijanie doświadczenia scenicznego.
Również edukacja o zdrowym stylu życia jest kluczowym zadaniem. Instruktorzy informują uczniów o korzyściach płynących z tańca dla zdrowia fizycznego i psychicznego, promując jednocześnie aktywność fizyczną i techniki relaksacyjne.
Aby stale podnosić swoje kompetencje, instruktorzy powinni dążyć do ciągłego doskonalenia, uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach, co pozwala im aktualizować wiedzę i umiejętności w obliczu zmieniających się trendów w tańcu.
Indywidualne podejście do uczniów to kolejny kluczowy element pracy instruktora. Dostosowuje on metody nauczania do różnych poziomów zaawansowania, a także pracuje z osobami o szczególnych potrzebach, w tym z dziećmi i osobami z niepełnosprawnościami.
W przypadku nauczania dzieci, instruktorzy często komunikują się z rodzicami, informując ich o postępach ich pociech i udzielając wskazówek dotyczących wsparcia w nauce tańca.
Ostatecznie, instruktorki i instruktorzy tańca opracowują i wdrażają program nauczania, który obejmuje różne style i techniki tańca, dbając o kompleksowy rozwój swoich uczniów.
Wszystkie te zadania składają się na rolę instruktora tańca, który ma na celu nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także inspirowanie i motywowanie uczniów do odkrywania radości płynącej z tańca.